28-30.9.07 Tennengebirge - Janka, Sukíno a já

Takže je pátek večer a my vyrazili směr Šumava, odložit děcka a babičku, abychom si užili klidný víkend v Alpách. Sukíno  tentokrát  nespustil žádnou záchranou akci a tak vyrážíme včas. Bohužel kolony  na dálnici nás přinutí spát na Šumavě.

sousední Hochkonig

Ráno pokračujeme dál. Naše klubová rosnička se nemýlila, až do Salzburgu prší, pak se stal zázrak a trhá se to. Vystupujeme na chatu Werfener Hütte, kde nám chatařka zatopí a my se za 5,50 ubytujeme.

Hochthorn

Ráno je vymydlená obloha, naproti na obzoru vystupují ledovce a masív Grosglockneru. Vyrážíme na JZ hřeben Heifeleru  s úseky za 4-. Bohužel tenhle kopec nejsme schopni najít a tak po kletru lezeme na Kleine Fieberhorn, co je vedle nás. Pak se vrátíme na chatu, dáme polévku a kolem 11 hod. šlapeme k nástupu do Jižní Rampy Hochthornu 2363m, za 3+.

J rampa

Cesta dole vede většinou suťovým žlebem s krátkými lezeckými úseky, nahoře lezení přibývá. Občas nějaké jištění, štanduje se většinou za šutr apod. V jednom úseku schytá Sukíno do kyčle oblázek velikosti dámské kabelky. Pomalu, hodně pomalu se štracháme nahoru.

Kleine Fieberhorn

Částečně to způsobilo naše lezení ve třech, pak taky jedno zaprásknutí do nějaké pětky a to že Janka (a vlastně všichni) musíme mít cigáro (někdy dvě) na každém štandu, rychlosti taky nepřidá. Před sedmou máme vrchol. Akorát že stihneme obdivovat západ slunce. Nasazujeme lampy a kletrem v JZ hřebeni se spouštíme dolů.

vrcholové foto

Chata je plná, dáváme pár piv, dva frťany a přes spodní chatu, kde nám Rakušáci kupují dalšího panáka sestupujeme až k autu. Tam otevřeme šampáňo a zalomíme to. Pak už nás čeká jen cesta domů a tam zjištění že jsem na chatě nechal sedák navěšenej cajkama asi za 5 litrů.