Kalbling 2009

Tato lezecká akce byla připravována lezeckou frakcí klubu několik měsíců, vrcholu Kalblingu bylo dosaženo, ale vše neprobíhalo tak jednoduše, jak by se mohlo na první pohled zdát. Vše začalo už v lednu a to hlavně zásluhou letos vysoce lezecky aktivního Kamzíka, který se bohužel na vrchol ze zúčastněné čtveřice, jako jediný nedostal, ale o tom až později.

Vrchol vápencového Kalbingu (2196m) dostal prioritu za pohodový nástup ke stěně (v 1850m) od chaty Oberst-Klinke-Hutte (1486m),  snadný příjezd po silničce až k chatě, dostupnost z ČR převážně po dálnici, dobře zpracované články z netu, solidní topa z rakouského bergsteigen.at, dobré zajištění výstupů, snadný sestup,... Hůrá do Alp! Lezecká frakce ve složení Kamzík, Pexeso, Dan a Venca vyráží z Prahy v 19h směr Dolní Dvořiště, Linec, dálnicí A9(E57) do Triebenu a po 5km dále na placenou komunikaci (6,5E) až k chatě. Bivakujem a brzy ráno vyrážíme k nástupům pod stěnu. Vybíráme si výstup cestou Sudgrat 6- (4-/A0) z roku 1922, sanovanou na štandech borháky a doplněnou i novým postupovým jištěním.

Zde bych chtěl uvézt důležitou informaci, pro ty, co to někdy polezou a na kterou jsme doplatili i my. Cituji doslova: Na nástupové variantě západní stěnou vlevo od jeskyňky se dá zaprásknout hned na první délce, jsou tam dva bludné štandy a na konci zaprásku vklíněnec Mammut s mojí karabinou :-). Další z mnoha variant známého horolezce Verhauera, kterou opět opustíme a jdeme zářezem poněkud doleva ke správnému štandu s žehličkou. Bohužel Kamzík pokračuje vpravo a padá do vklíněnce, má zraněnou nohu a tímto pro něho lezení zde končí, slaňujeme a on se dává na zpáteční cestu k chatě. Několika pokusy zkoušíme pokračování cesty, ale vzdáváme to. Na hřeben nastupujeme z jižního kotle lehčím nejištěným terénem(1-2) do druhé délky. Zde už v lezečkách a v trojici  dáváme 12délek až k vrcholovému kříži na Kalbingu.

Jde to pomalu, ale cesta je to pěkná. Lezení v expozici v monumentální stěně, traverz v hladké plotně (A0), kouty, spáry, hřebínek pilíře, lehčí dolez ve smyčkách a snadný sestup. Vracíme se po 22h, přespáváme za 16E na chatě a tímto naše lezecké učinkování zde končí. Druhý den se naplňuje naše neuspokojivá předpověď počasí, ze západu se natahuje oblačnost a nejen proto odjíždíme domů. Měli jsme zde v úmyslu přelézti více cest např. v západní stěně Pelikan/Riebe, Herbst/Scholz, či v jižní Waidhofnernerweg, Rampenweg, takže máme důvod se sem pod Kalbling v budoucnu vrátit.

zapsal Venca Obrazek

P.S. pokračování V ČR - Kamzík má přetrženou achilovku - RUPTURA TENDINIS ACHILLIS, čeká ho operace, sádra, delší rekonvalescence...